Kiitos mielipiteestäsi

Asiakastyytyväisyyskyselyiden avulla saatavalla tiedolla on yritysten kehitystyössä olennainen merkitys. Oikeaa ja realistista palautetta tarvitaan, jotta tiedetään, miten yritys kykenisi parhaiten vastaamaan tarjonnallaan asiakkaidensa tarpeisiin.

Olen hävettävän laiska vastaamaan minkäänlaisiin asiakastyytyväisyyskyselyihin. Mutta joka kerta kun poistan sähköpostiini tulleen kyselyn, koen huonoa omaatuntoa. Delete-näppäintä painaessani tiedän, että pistän monen ihmisen fundeeraukset ja valmistelutyön hukkaan muutamassa sekunnissa.

Yrityksen toiminnan kehittämisen näkökulmasta asiakastyytyväisyyskyselyiden tiedoilla on arjessa olennainen merkitys. Oikeaa ja realistista palautetta tarvitaan, jotta tiedetään, miten yritys kykenisi parhaiten vastaamaan tarjonnallaan asiakkaidensa tarpeisiin.

UniCafe-ravintoloiden vuosittainen, laaja asiakastyytyväisyyskysely on parhaillaan käynnissä. Vastausaika on 17. – 28.11.2014. Tavoitteenamme on muun muassa se, että kaikki UniCafet saavat arvion omasta toiminnastaan.

Kyselyyn pääset vastaamaan tästä, linkki löytyy myös UniCafen Facebook-sivulta ja Twitteristä #UniCafe. Vastata voit myös esimerkiksi UniCafeissa esillä olevista pöytäkolmioista löytyvän QR- koodin kautta.

Yrityskohtaisista tuloksista tulemme kertomaan kuluvan vuoden loppuun mennessä ja mahdollisista ravintolakohtaisista toimenpidemuutoksista kerromme ensi vuoden alussa. Pyrimme myös selvittämään yksittäisten toimenpiteiden lisäksi sitä, mihin suuntaan ravintolatoimintaamme kokonaisuudessaan tulisi kehittää tulevina vuosina.

Kvalitatiivisten tulosten ohella toivomme, että saamme koottua asiakkaistamme pienryhmiä eri aihealueiden keskustelutilaisuuksiin. Ryhmäkeskusteluissa on tarkoitus käsitellä muun muassa kampuskohtaisia palveluja, UniCafen viestinnän kehittämistä, kasviruokavaihtoehtojen kehittämistä ja kokonaan uusien tuotteiden/palveluiden valikoimaa. Keskustelutilaisuudet kehittämistoimien syventämiseksi aloitamme pienryhmissä alustavan aikataulun mukaan alkuvuoden 2015 aikana.

Jos et vielä ole ehtinyt asiakastyytyväisyyskyselyymme vastata ja sähköpostiisi sattumoisin tulee kutsu osallistua kyselyyn tai näet linkin vaikkapa sosiaalisessa mediassa tai täällä sivuillamme, käy antamassa toiminnastamme palautetta tai kerro, miten toimisit toisin. Olemme antamastasi ajasta ja vastauksista erittäin kiitollisia. Toivottavasti sinun kohdallasi myös palkinto-onni suosii – arvomme kaikkien yhteystietonsa jättäneiden vastaajien kesken viisi viikon lounaspakettia.

Arja Kosonen

Kirjoittaja on HYY Ravintoloiden toimitusjohtaja.

Kuva: Maru Lemmetty.