UniCafe-appi FAQ

Tälle sivulle olemme koonneet vastauksia yleisimpiin UniCafen appia koskeviin kysymyksiin. Alapuolelta löydät myös suorat linkit sovelluskauppoihin.

Swipe your hunger away. Download the UniCafe app now.

FAQ in English, scroll down.

Voiko sovelluksella maksaa?
– Kyllä! Sovelluksella maksaminen on toteutettu yhteistyössä MobilePayn kanssa. Katso tämän linkin takaa demonstroiva video kuinka maksuominaisuus toimii https://youtu.be/yJO94Qv9W8c . Ostokset maksetaan sovellukseen MobilePayllä, ja ostoksesta muodostuu QR-koodi ja maksukortille katevaraus. QR-koodi lunastetaan kassalta, jolloin katevaraus muuttuu oikeaksi maksuksi.

Voiko sovelluksella tehdyn ostoksen perua?
– Voi perua. Etsi ostoksesi QR-koodi oikeanpuoleiselta ala-välilehdeltä kohdasta Noutamattomat ostokset. Paina Peru nappulaa ja katevaraus peruuntuu maksukortiltasi. Mikäli et käytä QR-koodia 7 päivään niin ostos sekä katevaraus peruuntuvat, ja QR-koodi häviää sovelluksesta.

Tapahtui virhe ja pelkään että menetin rahani?
– Ei hätää. Mikäli et käytä QR-koodia 7 päivään niin ostos sekä katevaraus peruuntuvat, ja QR-koodi häviää sovelluksesta. Toivoisimme että lähettäisit kuvauksen tapahtumasta osoitteeseen appsupport@unicafe.fi jotta voimme tutkia asiaa. Kuvaus ongelmasta, mikä ruoka, missä ravintolassa, mihin aikaan, mikä tilausnumero (näkyy siellä MobilePayn puolella), mikä puhelin ja käyttöjärjestelmän versio sekä yhteystietosi.

Miten näen vain haluamani ravintolan ruokalistan?
– Ruokalistan oikeassaa ylälaidassa on välilehti Valitut ravintolat. Sieltä pääset valitsemaan halutun ravintolan harmaasta Valitse ravintolat -painikkeesta, jossa ravintolat on jaettu välilehtiin kampuksittain.

Seison ravintolan vieressä, miksi se ei näy Lähellä-listauksessa?
– Varmista, että laitteesi paikannus on kytketty päälle. Tarvittaessa käynnistä sovellus uudestaan.

Haluaisin nähdä vain oman hintaryhmäni (opiskelija/jatko-opiskelija/henkilökunta/muu) hinnat ruokalistalla. Onko tämä mahdollista?
– On mahdollista. Valitse Käyttäjäryhmä (esim. opiskelija) Omat tiedot -valikosta oikeanpuoleiselta ala-välilehdeltä.

Mitä tietoja sovellus minusta kerää?
– Katso rekisteriseloste tämän sivun alalaidasta.

Miksi sovellus pyytää minulta lisätietoja kuten opiskelupaikkaa ja syntymävuotta? Kenelle tätä tietoa jaetaan?
– Tietoja kerätään, jotta oppisimme tuntemaan asiakkaamme paremmin ja jotta pystyisimme tarjoamaan heille yhä parempia palveluita. UniCafe ei luovuta tietoja ulkopuolisille. Lisätietoja rekisteriselosteessa sivun alalaidassa.

Jos kirjaudun sovellukseen Facebook tai Google -tililläni, julkaiseeko sovellus jotain minun nimissäni?
– Ei julkaise. Kirjautumista käytetään vain pitämään tallessa sovelluksessa tekemäsi valinnat.

Voiko sovellusta käyttää ilman sisäänkirjautumista?
– Voi käyttää. Silloin et saa käyttöösi kaikki toimintoja, kuten ruokalistan suodatusta ruokavalion mukaan, sekä annosten valitsemista suosikeiksi.

Missä voin antaa palautetta sovelluksesta?
– Voit antaa palautetta suoraan sovelluksessa, Palaute-välilehdellä, tai osoitteessa  www.unicafe.fi/palaute. Kaikki palaute on anonyymiä.

Mitä tarkoittaa vihreä väkänen ruokalistan joidenkin ruokien perässä?
– Nämä ruoat täyttävät kaikki valitsemasi ruokavaliovalinnat. Vihreää väkästä ei esiinny ruoissa, jotka sopivat vain osaan noudattamistasi ruokavalioista eikä ruoissa, joissa on jotain raaka-ainetta, jolle olet ilmoittanut olevasi allerginen.

Sovellus kuluttaa paljon akkua. Mitä voin tehdä?
– Sovellus saattaa päivittää sijaintia taustalla. Varmin tapa säästää akkua on sulkea sovellus käytön jälkeen.

Ottavatko aukioloajat huomioon myös poikkeusaukioloajat?
– Kyllä. Ravintoloiden aukioloajat löydät myös osoitteesta www.unicafe.fi

Saanko sovelluksella jotain etuja?
– Kyllä. Sovelluksessa on vaihtuvia etuja. Kysy lisää henkilökunnalta.

Mitä jos haluan syödä eri ruokaa kuin mitä ostin?
– Mikäli kyseessä on samanhintainen annos, niin voit lunastaa lounaan samalla QR-koodilla.

En käynytkään syömässä ostamaani lounasta, toimiiko QR-koodi huomenna?
– Mikäli kyseessä on samanhintainen annos, niin voit lunastaa lounaan samalla QR-koodilla.

Voiko sovelluksella esittää opiskelijatodistuksen?
– Ei vielä. Tätä ominaisuutta aletaan kehittää syksyllä.

FAQ in English

Can I pay with the app?
– Yes! Paying with the app works with a separate MobilePay app. See a demonstrative video (in finnish sorry) behind this link https://youtu.be/yJO94Qv9W8c . You select items in UniCafe-app, pay with MobilePay (this creates a reservation for your payment card), get a QR-code in UniCafe app, show the QR-code to the cashier to convert the reservation into a payment.

Can I cancel a purchase made with the UniCafe app?
– Yes you can. Find the QR-code in the right lower tab in the Unredeemed orders. Press the Cancel button and the reservation is removed from your card instantly. Unless an order is not redeemed within 7 days the order is the cancelled and the reservation is removed from your card. Doing this also removes the QR-code from your account.

There was a mistake/app crashed and I’m afraid I lost my money?!
– No problem. Buying in the app creates only a reservation on the payment card until redeemed on a UniCafe cashier. If the QR-code is not used (order not redeemed) in 7 days, the reservation on your card is removed automatically. Please send a description of the issue so we can investigate to appsupport@unicafe.fi . Include a description of the issue, what food, which restaurant, at what time, what transaction ID (found in MobilePay), what phone, what phone OS version, your contact information.

How can I see only the menu of the restaurant I want?
– On the up right corner of the Menu there is a tab called Selected restaurants. Click the grey Select restaurants to find the restaurants grouped by university campuses.

I’m standing next to a restaurant, why is it not showing in Near-listing?
Make sure that your phones GPS is on. Restart the app if necessary.

I would like to see the prices of my price group on the menu (student/graduate student/staff/other). Is this possible?
Yes it is. Select your User group in the Settings menu.

What information is the app collecting?
See our privacy policy (rekisteriseloste) on the lower part of this page (only in finnish, sorry).

Why is the app asking me for extra information such as school and year of birth? Who has access to this information?
Information is gathered so that we could better learn to know our customers and provide even better services for them. UniCafe does not disclose this information with other parties. More information in the privacy policy (rekisteriseloste – only in finnish, sorry).

Does the app post anything on behalf when I sign with my Facebook or Google account?
No, nothing. Logging in is just used the keep track of the selections you make in the app.

Can I use the app without logging in?
Yes, but with limited functionality.

How can I give feedback about the app?
Directly in the app on its own tab. Alternatively online at www.unicafe.fi/palaute . All feedback is anonymous.

What is the green tick mark after some foods?
These foods match all of your given diet selections.

App drains a lot of battery. What can I do?
Close the app so that it doesn’t run in the background.

Do the opening hours also show exceptions?
Yes. You can also find the opening hours at www.unicafe.fi

Can I get some benefits with the app?
Yes. There are changing benefits. Ask more from the personnel.

What if I want to eat some other food that I bought?
If it is a food of the same price then it is ok. We would prefer you to select the right food though.

I didn’t eat the lunch I bought, will the QR-code be valid tomorrow?
If you want to buy the same priced lunch then yes. However, you can always cancel the purchase in the app and buy something else.

Can I prove my student status with UniCafe app?
Not yet. We will start working on this during fall.

Rekisteriseloste

Oy HYY-Yhtiöt Ab
UNICAFE-MOBIILISOVELLUKSEN REKISTERISELOSTE
Henkilötietolaki (523/99) 10 § mukainen rekisteriseloste
Laatimispäivä 22.8.2017

1. Rekisterinpitäjä

Oy HYY-Yhtiöt Ab (Jäljempänä UniCafe)
Osoite: Kaivokatu 10 A, 3.krs (PL 1099), FI-00101 Helsinki
Y-tunnus: 0535669-8

2. Rekisteriasioista vastaava yhteyshenkilö

Oy HYY-Yhtiöt Ab, Kimmo Penninkilampi, järjestelmäasiantuntija
Osoite: Kaivokatu 10 A, 3.krs (PL 1099), FI-00101 Helsinki
Sähköposti: kimmo.penninkilampi@hyy.fi
Puh: +358 50 355 9697

3. Rekisterin nimi

UniCafe-mobiilisovelluksen käyttäjätiedot

4. Rekisterin käyttötarkoitus

Rekisteriin kerätään henkilötietoja asiakassuhteen mahdollistamiseksi. Rekisteriä käytetään palvelujen toteuttamiseen ja kehittämiseen sekä mainontaan ja markkinointiin.

5. Rekisterin tietosisältö

Asiakkaan perustiedot: Nimi, käyttäjätunnus ja salasana.
Asiointitiedot: Ostotapahtumat.
Sovellukseen liittyvät tiedot: Käyttäjän annossuosikit, käyttäjän ruokavaliot ja allergeenit sekä käyttäjäryhmä.

Sovelluksen maksupalveluntarjoajan Danske Bankin tietosuojaselosteeseen pääset tutustumaan täällä.

6. Säännönmukaiset tietolähteet

Asiakkaan itse ilmoittamat tiedot sekä asiakkaan osto- ja asiointitiedot UniCafe-ravintoloiden kassajärjestelmissä. Googlen ja Facebookin kautta kirjautuneista käyttäjistä tallennetaan nimi.

7. Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle

UniCafe ei luovuta tietoja ulkopuolisille.

8. Rekisterin suojauksen periaatteet

Rekisteriä säilytetään sähköisesti. Rekisterin käyttö, tietojen muuttaminen ja käsittely tapahtuvat ainoastaan monitasoisen käyttäjätunnistuksen avulla suojatun sovelluksen kautta. Rekisterin käyttö on sallittu ainoastaan nimetyille henkilöille, joiden tehtävänä on järjestelmän ylläpito ja hallinta. Rekisteritiedot on suojattu ulkopuoliselta käytöltä, ja rekisterin käyttöä valvotaan.

9. Rekisteritietojen tarkistaminen

Henkilöllä on oikeus tarkastaa häntä koskevat rekisteritiedot henkilötietolain 26 § mukaisesti arkipäivisin klo 9.00 – 16.00 välisenä aikana ottamalla yhteyden rekisteritiedoista vastaavaan yhteyshenkilöön. Yhteydenotot sähköpostitse.